CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Thursday, November 13, 2008

Tahi dan Nasi Soto Ayam Basi

Hari ini aku rasa sangat malang.Semalang kucing kurap di Cafe fakultas aku yang suka mengemis ikan.

Hari ini aku pegi kuliah.Lain dari hari lain.Aku rase aku sgt ensem biarpun org yang membace post ini mengatakan tidak.Aku pedulik ape.LOL.Aku memakai perfume Aqua De Gio,Salah satu dari empat perfume aku.Dengan riaknya aku berkata sebelum malang menimpa.

Dengan kelajuan vespa ku mencecah 150km per jam aku merempit ke fakultas,rambut tegak ku tetap maintain.Pabila sampai,aku langsung ke Cafe.Duduk dan tanpa segan silu meminta naSik soto

"Bang,nasi soto satu.YANG ENAK ya bang"aku meminta..

"baik boss"brader itu menjawab..

Dengan warna kekuningan yang menyala,air liur ku tampak meleleh.Hilang macho aku sekejap yang ditunjukkan sebentar tadi.Dengan sepantas kilat aku mengambil sudu dan menghirup kuah soto.

Alangkah kelaparan nya aku.Tibe-tibe,,,

"weh,ko tak rasa lain ke soto dia tu?aku makan tak abis dowh tadi"memberku fyfy menegur..

"uiks..pehal dowh.tak rase pape pon?"

"ko memang.Dah lapar,sume rase ilang"fyfy membalas..

Aku pelik.ditambah dengan perasaan ingin tahu,aku mencuba lagi kuah soto itu berulang kali.

Rupa-rupanya....

Lahanat.Ini bukan ayam rangup sup soto.Ini ayam basi.Babik...

Tak pasal-pasal aku dah makan ayam basi hasil kerja kambing pekerja cafe tu.hanya tuhan je tau betapa banyaknya carutan-carutan yang keluar hasil resepi ayam yang menjadi basi.

......................................................................................................................................................................

Setelah puas memberikan carutan-carutan yang keras terhadap brader cafe tu,aku bergegas ke Skills lab.Aku bersama semek gemuk Aliaa berlari menaiki tangga,.Of course aku yang menang.Latep memang kurus.Tak dinafikan..

Yeah..Hari ni main taik.Sudah lama aku menunggu untuk belajar check taik.Haha.Sumer orang pelik kenapa aku sengih je dalam skills lab tadi.MAsing-masing mempoyorkan diri menutup hidung.Padahal,taik sendiri pon busuk.Cinabeng.

Bila sudah start,aku menjadi orang ketiga yang tampil melakukan ujikaji taik.Wow.Harum sungguh baunya.Keluar bulu-bulu hidung aku.Sekarang,aku mengerti,bahawa tahik memang busuk.Sesungguhnya,Erra Fazira yang lawa sekalipun,tahiknya jugak busuk.Kahkah..

Ujukaji bermula!!

Satu tangan aku memegang lidi untuk mengambil taik.Taik diambil dan satu tangan lagi memegang Glass Object dan taik itu diletakkan.Kedua-dua tanganku memegang bahan yang bertaik.huhu.

Tiba-tiba.........

Punggungku gatal yang teramat.Tanganku terpaksa memegang bahan-bahan itu selama 15min.

Tidak..

Tidak....

Tidakkkkkkk.....

[malang lagi]

4 Kritikan Hebat:

Anonymous said...

Hahahaaaaaa.....Macam cibai! Lawok2...Kah3...Hahahaaaaaa....

Anonymous said...

Kejadian ngeri di kantin FK yang me pernah makan:

1. Nasi (lauk sup) penuh semut hitam.
2. Nasi (lauk campur) ada kerengga. Me dah gigit dan hampir telan sebelum sempat luahkan balik.

YEYEK!

But the people are nice. Peramah. Sayangnya mereka gagal me-maintain-kan kualiti makanan.

Camino Palmero said...

huhu...hang gelak ek jijie..cube ang kene..baru sedap

Camino Palmero said...

keen,,kite senasib..sob3