CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Wednesday, December 17, 2008

Pemilihan Raja Jomblo Jablai

Hahahahahahahahahaha[intro setan sket]


Mesti korang semua tertanya-tanya,kenapa aku bagi tajuk entry aku kali Jomblo Jablai.Post kali ni agak special sket sebab ini melibatkan kejantanan dan keperwiraan orang yang aku perkenalkan kali ini.Diorang antara yang terpilih di antara yang tidak terpilih di muka bumi Medan ini.Percayalah,pilihan kali ini sangat tepat.Sesuai dengan selera dan type yang kamu semua impikan.

Sebagai permulaan,aku akan terangkan dulu,apa itu jomblo jablai.Jomblo Jablai adalah bahasa yang digunakan atau lebih famous digunakan di Indonesia.Bukan sahaja di Medan,tetapi di seluruh Indonesia.Untuk maklumat kawan-kawan,ini bukan bahasa batak maupun jawa asli,ini adalah singkatan yang bermaksud Jomblo=Bujang @ Single dan Jablai=Jarang Dibelai.[percayalah,berdekah-dekah aku tulis entry ni].Ingat,di bawah ini adalah calon-calon Raja Jomblo Jablai yang terpilih dan sekali lagi diberi amaran,fikir dulu sebelum mengundi kerana sekali undi bererti nyawa bagi merek."The Choice is Yours"



Azizi Bin Azizan

Beliau seorang yang sangat optimistik dalam melakukan segala pekerjaan.Sama ada memasak,membasuh baju,membersihkan rumah,menolong orang gaji,malah mencuci kamar mandi pun dikerjakan bersungguh-sungguh.

Beliau sangat memegang prinsip Dasar Pandang Ke Timur.Buktinya???Lihatlah penampilannya yang seperti ala-ala penyanyi Korea.Tidakah itu Negara Timur?Mementingkan gaya terutamanya memakai baju adidas dan seluar slack ketika tidur beserta bedak pada badannya.Motto hidupnya,"Biar Pokai asal Bergaya"



Dzul Effendy a.k.a D-joe

Dzul Effendy a.k.a D-Joe seorang jejaka yang dilahirkan di Kemaman,terengganu.Tetapi,sepanjang 18 tahun daripada hidupnya,beliau menetap di Korea Utara.Nama glamournya ketika menjadi model seluar dalam Majalah Korea Today adalah Lee Nate Dong Wok.Nama ini adalah nama daripada seorang sami yang meramalkan nama untuk masa depan di mana nama tersebut bermaksud Kulit Putih tanpa Jerawat.

Dzul Effendy seorang yang sangat pemurah,jujur dan tidak pernah menafikan segala kata-kata sahabatnya.Kalau di zaman Rasulullah terkenal dengan Saidina Abu Bakar yang tidak pernah menafikan kata-kata Rasulullah.Di zaman ini pula,muncul D-Joe.Beliau pula terkenal dengan sifat Hewaninya atau dalam bahasa malaysia,Sifat penyayang terhadap haiwan.Segala haiwan dibelanya termasuklah arnab yang hanya hidup tidak sampai 3 hari.



Nik Azzadeen Aziz

Pasti kamu para wanita di luar sana terkejut dan berdarah hidungnya seperti Air Pancutan selepas melihat gaya dan ekspresi gambar model di atas.Wah....Seksi sekali pandangan matanya dan gaya mulutnya yang menutup besi-besi kawat giginya.Abikan besi itu dan tataplah matanya.Tak pernah lekang melihatnya.Percayalah.

Beliau seorang jejaka Melayu campuran Cina.Matanya yang sepet dan gayanya seperti seorang Cina sering mengelirukan jurujual McDonald yang melayannya pada waktu tengah h
ari di BULAN PUASA.Pelik tapi benar.Hanya dia yang ada kuasa seperti ini.beliau seorang yang berpandangan jauh dalam muzik.Di dalam almari biliknya,tidak pernah terlepas daripada album-album Hijjaz dan rabbani.Beliau sangat pantang terhadap orang-orang yang mengeluarkan kata-kata kesat.Pendek kata.benci terhadap orang yang mencarut.Undilah AZZADEEN



Khir Zikri

Jangan terkejut.Beliau seorang Melayu.Seperti Azzadeen,beliau kacukan Cina.Model terakhir dan terhangat di pasaran ini anak kelahiran Johor.Dulu beliau pernah terjebak dalam kontroversi video Chua Soi Lek.Namun,peristiwa hitam itu tidak pernah meruntuhkan semangat beliau untuk bertanding dalam pencarian King Jomblo Jablai kali yang pertama diadakan.

Beliau terkenal dengan koleksi perfume yang sangat luar biasa banyaknya.Mukanya yang serius ini jangan disangka tidak minat Celine Dion.Wah.Romantis sekali Zikri.Beliau pernah serius dalam bidang muzik dimana telah menubuhkan band Meet Uncle Zikri.

Salah satu benda yang menarik tentang jejaka yang tersangatlah "TaMpan" dari batu Pahat ini adalah,beliau pandai membaca subtitle bahasa Sepanyol dalam CD yang dibelinya. [CD itu rosak dan keluar subtitle Sepanyol.Die gelak-gelak sambil tengok]

.........................................................................................................................................................................


Kepada peminat-peminat di luar sana,undilah siapa yang layak dalam menjadi King Jomblo Jablai yang julung-julung kali diadakan ini.Tidakkah anda terfikir bahawa jejaka-jejaka ini ada hak untuk merasakan dibelai.bantulah mereka.Rancangan kali ini sangat mempengaruhi masa depan jejaka-jejaka tampan ini.

Jangan lupa untuk mengundi.Cara untuk mengundi,sila lihat di bawah ini....


Ketik Jomblo [Spasi] Nama [Spasi] Jablai

hantarkan ke ruangan Komen di bawah ini...



ingat!!! The choice is yours





24 Kritikan Hebat:

aliaa said...

weyh2..
calonkan dri sndiri la..
haha..
asal gmbo azzadeen mcm fake je..??
*tidak prcaya*

Camino Palmero said...

hahaha..itulah azzadeen..weh,,UNDILAH!!!!!!!!!!!

Encik Adie said...

aku sokong abang kantin,sebab aku rase die jauh lgi hot dari mamat2 yg ade kat dlam gmabr tu..

Anonymous said...

saya menyokong azizi cz mate dye mengancam krne bile diperhatikan stiap gmbar yg ade gmbr azizi mata beliau pasti sebegitu...gaye koreanye mmg kene dgn keadaan di indon yg juga mempunyai 4 musim,yaitu musim hujan,panas,mendung dan panas+berhabuk.beliau juga sgt suke memakai selendng di leher w=swktu musim panas=berhabuk krne bgnye,itu adlh slh stu cre untk berhibernasi spt aweknye,nuyu berhibernasi waktu ptg...

Camino Palmero said...

hahaha...nuyu mengikut gaya hidup beruang..hibernasi waktu pagi dan jijie manyambung pada waktu malam..matanya yang mengancam menambahkan lagi ke "hot" an beliau.pilihan anda tepat untuk citarasa anda..apa kata kawan-kawan yang lain?

aliaa said...

nuyu ni..
nuyu gne acc aliaa..
nuyu sokong jijie..
sbb jijie hot..
jijie layan nuyu baek sgt..
vote 4 jijie..

*menyamar sbgai nuyu*

Anonymous said...

Terima kasih sekali lagi kepada saudara Latiff Iqramie kerana berjaya menganjurkan pemilihan yang tidak diiktiraf pada peringkat kota Medan ini dan saya amat terharu bercampur kata-kata kesat yang mengelilingi seluruh bahagian bibir-bibir saya..
Tapi saya sebagai pengundi berhak untuk memilih siapakah bakal menjadi Raja Jomblo Jablai pada kali ini.

(JOMBLO AZZADEEN JABLAI)

Kenapa saya memilih Azzadeen pada pemilihan kali ini kerana saya melihat karekteristik untuk lelaki bujang yang jarang dibelai lebih kepada beliau. bagi wanita, pasti lelaki yang soleh dan patuh terhadap agama amat menjadi tunjang kepada pilihan hati mereka. Tidak pernah mencarut dan lebih mendalami aspek rohani sangat diutamakan. Ditambah dengan pandangan mengancam dan menggairahkan dirangsang pula kucupan bibir yang mendarat di bibir wanita pasti sudah mencukupi dasar-dasar karekter hati wanita.

Berbanding 3 calon yang lain seperti Azizi Azizan, beliau sama sekali tidak layak untuk dipilih kerana dalam pencarian bujang yang jarang dibelai adalah sangat tidak menepati ciri-ciri sebenarnya.

Calon Khir Zikri pula tidak mempunyai kelebihan melainkan hanya tahu berbahasa Sepanyol. Jika kawin dengan orang Melayu, maka beliau akan mengalami kesukaran untuk memahami dan mengucapi kata-kata yang telah dilontarkan. Ditambah pula kecenderungannya berskandal dengan Dato' Seri Dr. Chua Soi Lek baru-baru ini dipandang negatif oleh para wanita yang lebih memilih kepada lelaki sejati.

Manakala, Dzul Effendy pula dilihat sebagai calon under-dog kategori Asia kerana gayanya terserlah terpesong ke arah murtad kerana sangat taksub dengan budaya orang Korea yang dibawanya. Walaupun mempunyai kelebihan dari segi kelicinan kulit putih bersihnya namun wanita tidak senang dengan panggilan abang hewani kerana beliau bukan sahaja suka akan haiwan-haiwan malah nafsunya juga seperti haiwan iaitu kuda. atau lebih sopan 'nafsu kuda' akibat obsesnya beliau terhadap hewani.

Jadi saya memilih Nik Azzadeen Aziz sebagai raja jomblo jablai pada kali ini. Tahniah Azzadeen.

Sekian

Anonymous said...

Aku rasa dari empat2 calon ni zul effendi lagi layak sebab ak suke laki yang nafsu kuat. kemudia apa lah sangat yang ketiga-tiga calon yg lain tu. zaman sekrang pompuan nak kepuasan saja..ak perempuan ak tau la yang mana pilihan ak sebab ak pon bernafsu kuat

Anonymous said...

ni Aliaa ni...acc blog problem xbley detect nama...so pakai ID la..
Sebenarnya Aliaa sayang kat jijie tapi nuyu bajet macam jijie suke kat die..aliaa tahu jijie sayang aliaa dan tak mungkin jijie sengaja untuk dapatkan nuyu padahal aliaa tahu jijie sengaje nak bagi aliaa jeles..(dan memang benar jijie bagi aliaa jeles)

Tapi dlm game ni aliaa tak berapa suke pilih jijie sebab aliaa sanggup bunuh diri jika jijie menang pertandingan ni. aliaa bersama jijie dan jijie tidak pernah sama sekali jomblo dan jarang dibelai melainkan aliaa memutuskannya..

I luv U Jijie...

aliaa said...

ye ke..??
ni akaun aku leyh detect je..
hahaha (gelak setan)..
aliaa tiruan mmg fake..
sme spt ke'fake' gmbar azadeen..


stelah berpikir..
aku nk undi..


Jomblo check pom Jablai


check pom lbh hot dr calon2 di atas..

Lights of Peaceful said...

Jomblo Jablai SEMUA


aku tamak!! amacam?? hahahahah.

Aliaa, ni mesti nak kata Azzadeen nmpk hensem kan? kan? hahahahha (referring to her FIRST comment)

Camino Palmero said...

hahaha..aliaa..che pom mane jomblo..che pom dah berpunya..che pom siap tempah bilik aku kat trg lagi tu..katenya nk jalan2 kat terengganu..haha

Anonymous said...

Semua calon2 diatas hensem jek..apsal owner buat pemilihan ni tak? bukan kerana dia tak joblo, tp da memang tak? kenape?

Anonymous said...

knape aku yg jd salah s0wam mangsa dlm hal ni..aku yg xtau pape pn kena ker..senget tol la kowam sumer...
hhahaha....pokoknyer aku xterlibat ngan saper2....
hahaha...aliaa..ngaku jerla ko ngan jiji..nk kenakan aku plak..aishh..che pom2...hahaha...siap ley nyamar jd aku lg tu...aliaa ng0k ngek..!!!
aku nk sokong abg Aqua Ravimat...hahahaha....yg pakai subang sblh tuh..cute..hahaha

Anonymous said...

saper yg ckp aku hibernate ptg2 tu...nk kena tibai tul...
dah brapa kurun da aku xtido ptg weyh...latip,asal ko xmasuk pmilihan ni gak?hahaha...kalu x aku sokong ko talib..eh..latip..hahaha

Anonymous said...

syaitan pekedil maner???
boSAN AR KALO SYAITAN PEKEDIL XDER.. dier tough dgn 6 packs.. dada bidang, perut yg berurat, anak kesayangan ibu tiara dan ketawa macho..

Camino Palmero said...

haha..pemilihan hangat,,sangat hangat,,pengundi yg bukan blogger pon mengundi..haha..siapakah akan menang>>hahaa

Anonymous said...

vote for jijie!!!

Anonymous said...

undi jijie jugak! nampak lebih terserlah kemachoannya..

hujanlebat said...

nak undi azizi la...=D

Encik Adie said...

wah..bukan main meriah lagi kat sini..tapi aku still gak ngan pendirian aku,abang kantin lgi best dri mamat2 kat atas ni..huh...

Camino Palmero said...

boooooo...jijie booooo

Anonymous said...

i thnk jiji akn meng undian jni..
cz memg muke dye berjiwe rkyt hbs..
dye ahli politik yg amt bebas politik wang...dye bersih segale2nye..dye xpnh tpu mak dye..
sbb 2 saye sokong jiji!!!!

Anonymous said...

gile r smpai buat poll spe paling macho

erm...ak pilih azizi la antara semua calon terlibat.muke die mcm fotogenik jer dlm gambar

mane keputusannye?