CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Thursday, October 2, 2008

Kisah Hidup akuDiaDanLatep

Erm,,dlm post kali nie,aku nak byk ceritakan pengalaman hidup aku dari kecik sampai besar.Siape family aku,siapa yg byk berjasa kat aku n sumer kisah2 hidup yg dari kecik2 sampai laa skang..ape yg aku buat dgn family..hehe.harap2 aku ingat..Cerita bermula....

Erm,aku dilahirkan pada tanggal 13 Ogos tahun 1988.Masa aku lahir dulu,mak aku ckp,muka aku kedut2.tatau kenapa..Family aku bagi nama aku Latiff Iqramie ada sebabnya.Arwah datuk aku dulu,ayah kepada bapak sgt suka nama nie.Waktu aku dilahirkan,atuk kasik nama nie.Teringat dkt atuk.Dulu die garang sgt2.tp,dlm garang die,cucu2 sumer syg dkt die.Al-Fatihah utk atuk tercinta.

Skang aku nak ceritakan siapa ayah n mak aku.Ayah aku namanya Mohd Zaki n Mak aku namanya Zafidah.Aku ingat lagi dulu2 mase kecik ayah aku rambot nk elvis je n mak aku plak dress up nk rogue je..hehe..but tu fashion dulu2 yg ramai dah nk ikot skang.Ayah sorang yg serious n mama lak org yg suke berckp.

Dalam hidup aku,dikurniakan 4 org adik yg sgt kecoh.Mcm2 hal jadik kat umah n riuh rendah skalik jadiknye.Tp,itulah adik2 aku.Aku anak plg sulong.Adik aku yg kedua ni perempuan.Nama dia Syazabilla n whole family called her noneng.Adik aku yg ketiga namanya Fiza Asyiqin.aku pun xpaham sgt ngan perangai adik aku yg sorang ni.Kejap bising.Kejap senyap.Suke ati ngko la..hehe.Adik aku yg ke empat ni baik sket.DAnial.Dulu kecik2 degil nk mampos.tp,sejak dah besar,perangai dah patuh abes dah.sape ubah tatau la.haha.Adik aku plg bongsu nama dia Aliff Dhuranni.Ni lagi sorang.manja sket.mentang2 anak bongsu.

Aku dgn adik2 aku ni slalu bergaduk kecik2 dulu.Xkire laa gado pasal ape.Mesti nk lawan.Ayah ngan ma dah x larat nk jage dah.Skang sume dah besar.Sume dah pandai jage adab n dah pandai beradap.Dulu kecik2 main bedal je.haha.Skang sume dah duk jauh2.Aku blajar dkt sumatera.Noneng blajar dkt Bandung.Fiza plak blajar dkt Kemaman.Danial dah masuk MRSM.tinggal aliff je kat umah duk melayan ma n ayah.Rase sunyi bile xde masing2.Walaupun kecoh n gado2,tu yg bagi aku suasana duk berkeluarga.

Aku slalu bayang,besar2 nanti camne laa perangai aku ngan adik2.Aku slalu tgk byk keluarga,adik beradik diorang gado je manjang.mcm2 hal even benda simple je bleh jadik complicated.Aku harap besar2 nanti aku xde laa jadik mcm tu..Tu je cite aku n kisah hidup kecik2 aku n family aku..

1 Kritikan Hebat:

Anonymous said...

ni mesti tengah rindu a.k.a HOMESICK.. maka terbitlah entry ini. Haha